Home » Aktualności » Średnie ocen do stypendium rektora

 
 

Średnie ocen do stypendium rektora

 
 

Pojawiły się już rankingi ze średnimi ocen. Poniżej kilka słów o zasadach ich używania.

Najważniejsza zasada jest następująca: nie należy sugerować się z pozycją w rankingu. Znajdują się w nich tylko średnie, nie ma informacji o punktach za osiągnięcia sportowe, naukowe i artystyczne, może więc okazać się, że w ostatecznym rachunku pozycja pierwsza zmieni się w siódmą. Nie należy jednak bagatelizować błędnych danych w ty rankingu. Czasem jeden punkt więcej oznacza przyznanie stypendium!

  1. Rankingi znajdują się w USOSweb w zakładce Dla studentów > Moje studia > Rankingi.
  2. Studenci 1 roku studiów I stopnia i jednolitych magisterskich będą widzieć średnią 0,00. Tak musi być, na 1 roku nie można ubiegać się o stypendium za średnią ocen.
  3. Średniej należy szukać w rankingu zaczynającym się od 2015R. W celu odnalezienia właściwego rankingu najlepiej użyć opcji Ctrl+f. Kody są zapisane małymi, szarymi literkami, łatwo spojrzeć np. na rok 2013 i dostać ataku paniki.
  4. Osoby studiujące więcej niż jeden kierunek będą widzieć siebie w rankingach więcej niż jednej jednostki.
  5. Średnia w znakomitej większości wypadków jest liczona z ocen z przedmiotów podpiętych pod poprzedni etap studiów. Oceny podpięte tylko pod program nie są brane pod uwagę.
  6. Jeśli średnia w rankingu się nie zgadza, należy udać się do sekretariatu/dziekanatu jednostki i zgłosić „reklamację”. Pracownik wyjaśni, skąd biorą się rozbieżności między wynikiem z rankingu, a wyliczeniem reklamującego. Każdy pracownik dziekanatu/sekretariatu jest w stanie bądź to rozwiązać problem, bądź wskazać osobę, która może to zrobić. W przypadku, gdyby procedury reklamacyjne przeciągnęły się, prosimy o kontakt pod adresem oks@samorzad.uw.edu.pl – koniecznie trzeba podać imię, nazwisko, kierunek i rok oraz numer indeksu.
  7. Przed podjęciem decyzji o zgłoszeniu reklamacji w trzeba się upewnić, że spojrzało się we właściwy ranking. To miłe, kiedy możemy pocieszyć zrozpaczonych ludzi jednym zdaniem, tj. „Proszę sprawdzić swoją średnią w tegorocznym rankingu”, ale chyba wolelibyśmy, żeby nikt w rozpacz nie popadał.

Orientacyjny termin na zgłaszanie reklamacji to połowa listopada. Gdyby później okazało się, że coś ze średnią jest nie tak – należy natychmiast się zgłosić do OKSS.

Tags: , , , ,

Comments are closed

Sorry, but you cannot leave a comment for this post.